Blog: LeaderInMySelf

Když nás trápí nesplněné úkoly

Zase ty nesplněné úkoly. Mnohým z nás v hlavě vybíhají vzpomínky na povinnou školní docházku, kdy jsme zapomínali plnit domácí úlohy, chystat si pomůcky, nosit omluvenky… Při těchto myšlenkách mnohým naskakuje husí kůže. Zase jsme něco nestihli, zapomněli, do něčeho se nám nechtělo. Co teď s tím?

MADIO - Když nás trápí nesplněné úkoly; ilustrativní fotografie

Každému z nás už se to stalo. Něco, co jsme slíbili nebo měli udělat, jsme zkrátka neudělali. Ať už to nějaký důvod mělo či nemělo, v životě každého už se něco podobného stalo a možná i běžně stává.

Jak tomu předcházet?

Všemu jde předejít. A každý úkol jde splnit. Lze se tedy vyhýbat i nesplněným úkolům. Stačí jen vědět, jak na to. Mějte plán. Zní to docela lehce, naplánovat si každý z nás umí spoustu věcí, plánujeme si dovolenou, plánujeme si sobotní odpoledne, plánujeme si lepší budoucnost. Základním krokem k úspěšnému plánování je plánovat si krátkodobé, lehce splnitelné cíle. Nejdůležitější není si do diáře zaznačit konečný deadline úkolu. Jde o to si práci rozvrhnout na dílčí kroky, pravidelně je plnit a tím postupně směřovat k finálnímu vyhotovení zadané činnosti. Nezapomeňte si naplánovat i to, které činnosti budete delegovat. Kalendář má každý z nás na stole, napište si ke každému dni část úkolu a každý den ji splňte. Budete mít sami ze sebe lepší pocit, nebudete usínat se špatnými myšlenkami a vyhnete se prokrastinaci. Pokud se jakýmikoliv okolnostmi nezdaří dílčí úkol splnit, poctivě jej v kalendáři přeplánujte. Poctivě znamená s veškerým uvědoměním, že v novém datu bude úkol reálné splnit. 

Když už se to přihodí

Nikdo není dokonalý. I ten nejúspěšnější leader dělá chyby a občas taky nesplní všechny úkoly tak, jak by si představoval. Je to lidské, nebuďte frustrovaní. Když už se stane, že se na vašem stole hromadí nesplněné úkoly, nepropadejte panice, ale začněte situaci řešit s klidnou hlavou. Nejste na práci sami. Říká se sice, že co si neuděláš sám, nemáš, v našem případě to ovšem neplatí. Delegujte činnosti příslušným zaměstnancům, mějte ve firmě jen ty, na které se lze stoprocentně vždy spolehnout, pomůžou vám. Nebojte se jim práci přidělit. Není to žádné vaše selhání. Zmobilizujte své síly a jednejte, vytyčte si cíle, soustřeďte se na důležité, rozdělte práci zaměstnancům a dejte věci do pohybu.

10 NEJČASTĚJŠÍCH CHYB PŘI DELEGOVÁNÍ

Mám zájem získávat novinky z MADIO z.s. a jako první novinku chci 10 chyb v delegování.

 
 

MADIO - 10 nejčastějších chyb při delegování

Time management

Myslete na něj. Udělejte si seznam úkolů, někdy mu také říkáme to do list. Úkoly rozdělte na dílčí krůčky. Stanovte si priority, můžete použít metodu ABC. A jako nejdůležitější, B středně důležité, C důležité.  A hlavně plánujte čas, myslete na to, co kdy a kdo udělá a stanoveného plánu se držte. Neslevujte ze svých cílů. Monitorujte zpětně již vykonané úkoly, zdali byly splněny v požadovaném čase a kvalitě. Pakliže ne, zakomponujte mezi své nesplněné úkoly zdokonalení odvedené práce. Vždy si nechte časovou rezervu na korekci chyb a odstraňování nedokonalostí. Motivujte sebe i své zaměstnance, motivaci i delegování činností strategicky plánujte. Strategické plánování je hlavním klíčem k úspěšně odvedené práci a k absenci nesplněných úkolů. Smažte pojem nesplněné úkoly jednou pro vždy ze svého slovníku, buďte úspěšní a hrdí na sebe i své zaměstnance.

Zaujal Vás článek? Za sdílení děkujeme :)

Jdi zpět

Přidat komentář