Trénink pro třídní učitele

Pro někoho je třída naprosto v pořádku a nic se neděje, jiní si už neví rady, jak se třídou pracovat. Ať tak nebo jinak, každá třída i dítě je originál, a proto máte možnost zapojit se do praktického tréninku, kde si osvojíte takové dovednosti, díky kterým společně utvoříte bezpečné prostředí, aby se každý mohl bez obav rozvíjet. Získejte tak opravdový pocit jistoty, duševní pohody a podporujte wellbeing i u vás ve třídě. Témata jako vztahy, spolupráce, práce s kolektivem, individuální přístup nebo prevence se pro vaší roli třídního učitele stanou nedílným a srozumitelným pomocníkem.

Díky tréninku zjistíte (nejenom), jak nastavovat nebo pečovat o vztahy a pomoci žákům cítit se ve třídě dobře. Zkrátka najdete způsoby, jak se svou třídou mít vztahy, které chcete žít. Udělejte krok vpřed a vnímejte, že děláte věci dobře. Získejte jistotu. Poznáte to nejen vy, ale i vaše okolí.

 

20.800 

Kategorie: , Katalogové číslo: 91ae3495-19a2-917b-1bd3-642c1c7769ca

Popis

Buďme připraveni a získejme zkušenosti

Péče o vztahy ve třídě je a bude tím klíčovým prvkem proto, aby třída zůstala třídou. Děti se pohybují ve světě moderních technologií a jsou přehlcené informacemi, emocemi. Nejen z toho u nich vznikají úzkosti a mohou se tek vyhýbat skupinám, nebo se dostávat pod další tlak. Tím dochází k tomu, že kolektivy jsou roztříštěné a někteří žáci se můžou stávat izolovanými. To všechno klade velké nároky na učitele, abyste uměli pracovat s celou třídou, ale také s jednotlivcem. Toto se stává velkou výzvou, jak jednotlivé skupiny propojit a jak pomoc jednotlivcům, aby se zapojili a našli své místo ve skupině.

Tam právě zdravé vztahy umožňují mít určitou důvěru a jistotu, a cítit se tak v bezpečí. Být třídním učitelem je záležitost péče o třídu a vztahů v ní, a to ať se okolo nás děje cokoli. Na vztazích ve třídě je potřeba pracovat dlouhodobě. Atmosféra důvěry se vytváří delší dobu a není otázkou jen oznámení: „Budeme mít atmosféru důvěry.“ Taktéž do popředí prostupující wellbeing nenaplníme na lusknutí prstů, důležité je ale začít.

 

Mějte třídu, kde víte co se děje

Ano, budete ji mít, ale je to záležitost návazné práce se třídou (a ano, jde to i v online prostředí). Ve třídě, kde se tímto způsobem pracuje víte „co se děje“. Jste v obraze ve vztazích a žáci za vámi přichází s důvěrou. V takové třídě je pro vás i rozhovor s rodiči partnerský a podnětný. „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež pouze ukazují, kam jít, ale samy nejdou.“ – tvrdil už Jan Amos Komenský. Třídní učitel v takové třídě má opravdu roli leadera a je tím, kdo jen neukazuje, ale sám jde. Buďte těmi, kteří jdou.

Změna k lepšímu je možná

Věříme tomu, a to s klidnou myslí a vědomou radostí. A proto se již více než deset let v MADIO věnujeme rozvoji, vzdělávání a prevenci rizikového chování. Prakticky denně pomáháme třídním učitelům se jejich třídami, vedoucím pracovníkům škol s realizací změn v jejich třídách a školách. Pro zajištění kvality služeb jsme v minulosti prošli akreditačním procesem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, kde jsme také prošli certifikací ve všech formách prevence rizikového chování (všeobecná, selektivní a indikovaná).

Právě tento Trénink pro třídní učitele je akreditovaný pod celým názvem Nácvik dovedností třídního učitele při práci se třídou (pod č. j. MSMT-16130/2019-1-578). Akreditaci jsme připravovali v našem týmu zkušených koučů, supervizorů a psychoterapeutů a zejména pak pedagogů. Do tohoto tréninku jsme implementovali mnohaleté zkušenosti z každodenní praxe ve školách, zkušenosti ze supervizních a koučovacích výcviků, zahraničních (Finsko a další) i českých studií. Na závěr tréninku získáte osvědčení.

V MADIO našimi programy, tréninky a kurzy prošlo více než 40000 účastníků. Také z toho důvodu věříme, že jsme pro vás tento trénink sestavili tak, aby reflektoval nejčastější situace, do kterých se ve své pozici třídního učitele dostáváte.

Vědění pro třídní učitele, ilustrativní obrázek - MADIO

„V rámci programu bude zajištěný pitný režim, voňavá překapávaná káva, čaj a chutné sušenky k zakousnutí.“

Není to jen trénink. Je to změna.

Během Tréninku pro třídní učitele se v deseti setkáních seznámíte se tím, jak svou třídu vést ke spolupráci a vzájemné důvěře. Budete mít možnost trénovat a získat tak vyšší dovednosti ve vedení rozhovorů s rodiči, svými kolegy, ale i vedením školy. Tento trénink vám pomůže mít třídu ve které budete rádi učit. Díky akreditaci MŠMT ČR můžete trénink hradit skrze DVPP a odpovídá i podmínkám tzv. šablon I. a II. Trénink pro třídní učitele si jeho účastníci pochvalují pro rychlou použitelnost nabytých dovedností v praxi a předávané zkušenosti z různých škol. Přidejte se do dalšího běhu tohoto tréninku.

Přihlaste se včas. Začínáme již 14. 10. 2024. Trénink skončí v květnu 2025 a setkání se uskuteční vždy 2 po sobě následující dny, celkem 5x v celkovém rozsahu 80 hodin. Setkávat se budeme osobně v MADIO Traning Center for Leaders, Kvítková 3687, Zlín.

 

Chci do tréninku >>

Roční trénink je sestaven z 5 dvoudenních setkání s celkovým rozsahem 80 hodin. Bude již z názvu zaměřen zejména prakticky. Cílem Tréninku pro třídní učitele je pomoci vám při výkonu této role. Již v průběhu budete sledovat, jak můžete nabyté dovednosti ihned převádět do praxe. Ve třídě se budete cítit jistější. Získáte zde také zázemí a podporu nejen ze strany MADIO, ale také svých kolegyň a kolegů v tréninku.

Metody orientované na řešení

Celý trénink vychází z přístupu zaměřeného na řešení (Solution Focused). V Tréninku pro třídní učitele vycházíme z přesvědčení, že „Když chcete otevřít zamčené dveře, nepotřebujete podrobnou analýzu zámku, ale klíč, který do zámku pasuje.“ stejně jak popisuje zakladatel tohoto přístupu, rakouský psychoterapeut Steve de Shazer. V tréninku se tedy nebudete vrtat v problémech, ale hledat a utvářet řešení.

Možnost sdílení jistě vytěžíte na maximum, stejně jako další účastníci tréninku. Následně pak budeme společně hledat možnosti a řešení, jak se v konkrétních situacích posunovat dál. Nebuďte na to sami.

Pokud řešíte ve škole složitější případ a rádi byste ho prodiskutovali s ostatními kolegy a odborníky z MADIO, zveme vás na Kazuistický seminář v práci třídního učitele.

Pokud byste rádi nejdříve zjistili, jak v MADIO pracujeme, zveme vás na dvoudenní setkání Jak řešit konflikty ve škole nasloucháním. Dozvíte se, jak reagovat a jaké metody, nástroje nebo přístupy k řešení konfliktních situací použít a jak je nejlépe přenést do vaší praxe.

Je to volba. Dobrá volba

Nic, krom vlastní potřeby být dobrým třídním není lepší motivací k tomu, aby se to stalo. Trénink pro třídní učitele je možnost, jak tuto motivaci využít na maximum. To, co ve své třídě máte možnost vidět, jaké zdroje v ní lze objevit je na vás. Poznáte to vy, ale i vaše okolí. Je to volba, která se vám vrátí v každém dalším dni, kdy budete vést třídu. Dobrá volba. Pusťte se do Tréninku pro třídní učitele a přidejte se k těm učitelům, kteří ji už udělali. Teď je čas.

Nejbližší otevřený termín tréninku: 14. 10. 2024. Přihlaste se včas.