WEBINÁŘ: KDYŽ TO VE TŘÍDĚ VŘE: JAK USTÁT BOUŘLIVÝ PODZIM MADIO

Třída, která drží při sobě – ještě dřív, než musí

Prevence vztahů ve třídě nemusí být nudná formalita ani výsada učitelů, kteří mají klid a čas. Rozvoj kolektivu ukazuje, jak předcházet problémům dřív, než vzniknou – prakticky, s dětmi, které si to i s učiteli užijí.

Program pomáhá třídě i učiteli zastavit se, nahlédnout na vztahy zvenčí a posílit to, co už dobře funguje. V bezpečném prostředí vedeném zkušeným lektorem si pak žáci (i pedagog) pojmenují, co potřebují a společně stanoví kroky, které rozvijí dále.

Nečekejme na problémy – pomáhejme jim nepřijít. Rozvoj kolektivu je praktickým nástrojem primární prevence: posiluje vztahy, zlepšuje atmosféru a pomáhá škole dělat prevenci smysluplně, ne formálně.

Komu tento program pomůže?

Třídním učitelkám a učitelům, kteří chtějí, aby jejich třída držela pohromadě.

Program pomáhá lépe porozumět vztahům mezi dětmi, posílit důvěru a nastavit zdravou komunikaci. Investice do vztahů, která se vyplatí.

Metodikům prevence a vedení školy, kteří vnímají smysl v efektivní prevenci.

Program do budoucna ulehčí práci a je měřitelným krokem k péči o zdravé klima. Rozvoj kompetencí nejen pro žáky, ale i samotné učitele využitelných v praxi.

Žákům tříd ZŠ a SŠ, kterým pomůže vytvořit bezpečný prostor

Zažijí, že společné dohody se dají posilovat každý den – s respektem k sobě i ostatním.
Zpětná vazba žákům, která kultivuje třídu MADIO

Rozvoj kolektivu v kostce

  • Forma: všeobecný program primární prevence pro 1 třídní kolektiv.
  • Rozsah: 3× setkání se třídou (2 vyuč. hodiny), 8× konzultace (30min) s třídním učitelem: 3× před (online), 3× po (ideálně ihned), 2× mezidobí (online).
  • Trvání: min. 3 měsíce, obvykle 10 měsíců.
  • Kdy: lze začít kdykoli, možnost návaznosti v dalším roce.
  • Místo: ve vaší škole.
  • Cena: 15.800,- Kč.
  • Výstupy: závěrečná zpráva a doporučení pro následné kroky.
  • Účastníci: 1 třídní kolektiv (do 30 žáků) + třídní učitel.

Program je vždy přizpůsoben věku a potřebám konkrétní třídy – od 1. stupně ZŠ po střední školy.

V čem je program jiný

Rozvoj kolektivu je cesta, ne jednorázové setkání. Každá část programu má jasně stanovené cíle a navazuje na předchozí – od úvodní konzultace (před programem), přes interaktivní práci se třídou, až po společné plánování dalších kroků (konzultace po programu). Díky odbornému vedení a podpoře v meziobdobí (konzultace) se změny daří nejen zahájit, ale i udržet. Tento koncept se opakuje i druhé a třetí setkání.

Program tak přináší udržitelný dopad, kontinuitu a klid do každodenní práce učitele.

Rozvoj kolektivu – krok za krokem

Když vztahy táhnou výuku kupředu: jak vytvořit atmosféru, která dětem pomáhá růst MADIO

Konzultace s třídním učitelem (před setkáním)
Během 30 minut si pojmenujeme mimo jiné klíčové potřeby i cíle, na které zaměříme pozornost. Tak aby užitek dával smysl v praxi učitele i třídy.

Program ve třídě
Probíhá interaktivní práce (2 vyučovací hodiny) se třídou na domluvených cílech, aby každý přispěl k hledání řešení a lepšímu klimatu. Jde o spoluvytváření všech, které se klima třídy týká.

Konzultace po programu (ideálně ihned)
V rámci 30 minut se společně s daným pedagogem ohlédneme za programem, abychom situace reflektovali s ohledem na domluvené cíle. Společně pak plánujeme další kroky.

Návazná konzultace v meziobdobí
Pedagog může kdykoli (v rámci 30 minut) probrat situaci ve třídě, naplánované kroky nebo najít odpovědi na otázky, které se týkají vztahů – není na to sám.

Stejným způsobem se opakují další dvě setkání

Co rozvoj kolektivu přináší

Zastavení a pojmenování
Bezpečný prostor, kde mohou žáci i učitel otevřeně mluvit o tom, co se ve třídě děje. Lektor pomáhá proměnit napětí v dialog.

Společné hledání
Prožitkové aktivity rozvíjejí empatii, respekt a porozumění odlišnostem. Děti se znovu začínají slyšet.

Praktická dohoda
Třída společně formuluje konkrétní kroky a pravidla, která pomohou udržet dobré vztahy. Dohoda vzniká ze slov všech zúčastněných, ne jen z pokynů dospělých.

Doporučení pro třídního učitele
Po skončení programu dostává učitel zpětnou vazbu a návrh, jak s třídou dále pracovat – citlivě, srozumitelně, bez zbytečné teorie.

Jak poznat, kdy má učitel ustoupit – a kdy stát pevně? MADIO

Časté otázky

Zpětná vazba žákům, která kultivuje třídu MADIO

Je program vhodný i pro třídy, kde žádný problém neřešíme?
Ano. Je určen právě i pro situace, kdy můžeme rozvíjet to, co funguje – pomáháme předcházet konfliktům dřív, než se projeví nebo přerostou v krizi.

Jaký je rozdíl oproti třídnické hodině?
Naše role je především v systematické podpoře již funkčních procesů ve vaší třídě. Dalším rozdílem je pak posílení jistoty vás, nebo třídního učitele v dalších krocích se třídou.

Musí být přítomen třídní učitel?
Ano. Spolupráce s učitelem je klíčová – je součástí řešení i zárukou dlouhodobé změny. Pro zavedení a udržení změn je pedagog nedílnou součástí. Nemusí jít vždy o třídního učitele, ale o pedagoga, který se třídou pravidelně tráví čas a má zájem pracovat na jejím rozvoji.

Prevence, která má skutečný dopad

Vyplňte formulář, na to navážeme my, ozveme se a domluvíme společně podrobnosti.

Jméno: * Zpráva pro nás:
Firma:/škola
Mobil:
E-mail: *

Nebo mi zavolejte přímo

+420 577 775 522
+420 777 716 883
Milana Juríčková

Společně se na to podíváme a určitě něco vykouzlíme :)