Popis
20. – 21. 8. 2025 V prostorách Gymnázia Lesní Čtvrť ve Zlíně
ve středu 20.8. – startujeme 8:30, končíme cca 15:45
ve čtvrtek 21.8. – startujeme 8:30, končíme cca 14:30

Proč na MADIOfest?
- Přednášky: Od zkušených odborníků i aktuálních absolventů našich kurzů.
- Praktické workshopy: Získáte okamžitě využitelné dovednosti.
- Ověřené postupy: Inspirace od odborníků s více než 15letou praxí.
- Networking: Prostor pro sdílení zkušeností s kolegy z celého Česka.
- Aktuální témata: Řešení šikany, práce s třídní dynamikou nebo prevence rizikového chování.
- Atmosféra: Setkejte se s lidmi, kteří řeší obdobné výzvy jako vy. Bude vám u nás dobře. Občerstvení zajištěno.
- Osvědčení: Získáte osvědčení s textem: „Festival prevence MADIOfest – série praktických workshopů pro práci se třídou“ délka 16h.
Pro koho je MADIOfest určený
- Veřejnost se zájmem o školní prevenci – učitelé, metodici prevence, školní psychologové a další odborníci.
- Přednášející a experti – sdílení zkušeností a vedení praktických workshopů.
- Čestní hosté a média – kteří chtějí být součástí unikátního dění v oblasti prevence.
- Účastníky kurzu ŠMP – v prvním roce studia jako posluchači, v druhém jako aktivní přispěvatelé.
- MADIO tým – protože prevence je naše mise a vášeň.
(Cena pro veřejnost: 2800 Kč. Volný vstup pro aktuální účastníky kurzu ŠMP, přednášející a čestné hosty. Vstup zdarma na MADIOfest získáte také jako spoluorganizátor nebo přednášející. Chcete se zúčastnit a zároveň být součástí organizačního týmu? Ozvěte se na skalka@madio.cz .)

Už teď se můžete těšit na program plný odborných příspěvků zaměřených na moderní přístupy ve vzdělávání, psychologickou podporu žáků,
prevenci rizikového chování i metody zlepšování vztahů ve školním kolektivu.
Přijďte si rozšířit obzory, pobavit se a zjistit, že vzdělávání není jen o znalostech, písemkách a známkách!
Čeká vás pestrá nabídka témat, které vás nejen něco naučí, ale třeba i trochu pobaví.
Psychologické testování – Mgr. Lukáš Čunek
Lukáš Čunek přiblíží možnosti diagnostiky a využití testování ve školním prostředí, ukáže vám, že testy nejsou jen děsivá čísla, ale mohou pomoci lépe poznat žáky a mohou být skvělým nástrojem pro jejich rozvoj. Také se dotkne problémů, které s sebou psychologické testování nese.
Přiveze své zkušenosti a znalosti z Katedry pedagogické a školní psychologie Ostravské univerzity.
Ukázka programu na zvládání stresu – Mgr. Aneta Lingová
V rámci workshopu si na vlastní kůži zažijete ukázkový program na téma zvládání stresu pro žáky druhého stupně ZŠ. Program je protkán aktivitami zaměřených na vlastní prožívání stresu, jeho tělesných projevů a především nácvik relaxačních aktivit. Po ukázce programu si jej zreflektujeme i z metodického hlediska.
Mgr. Aneta Lingová
Jsem školní psycholožka působící přes 5 let na základní škole. Ve své praxi využívám zkušenosti z lektorství (např. všeobecné a selektivní prevence nebo vedení programů zážitkové pedagogiky) a znalosti, které nyní získávám z psychoterapeutického výcviku zaměřeného na rodiče a děti.
Spolupráce kurátora pro mládež se školami – Martin Plášek
V příspěvku se chci zaměřit na charakteristiku činnosti kurátora pro mládež v kontextu spolupráce se školami. Nabídnout účastníkům vhled do toho, jak jimi řešené kauzy na půdě školy, mohou mít další vývoj v životní situaci dítěte
Martin Plášek
Jako kurátor pro děti a mládež pracuji na OSPOD Zlín od roku 2013. V rámci své profese se snažím pomáhat dětem, které se ocitly ve složité životní situaci.
Upevňování pozice metodika prevence - Markéta Frantová
Markéta Frantová představí, jak si budovat pomocnou síť metodika prevence tvořenou kolegy, vedením, dětmi, rodiči, s kým jednat, s jakým cílem, jak plnit podpůrnou roli a kolik mi to může zabrat času.
Markéta Frantová
Jsem metodičkou tak dlouho, jako jsem pedagožkou. Prošla jsem různými formami pojetí preventivní práce ve škole přes nástěnky, drogové kufříky až po podporující roli, jak nezabřednout v rizikovém chování každého z nás. Dbám v práci metodika na to, aby v tom nebyl metodik nikdy sám, hledal způsoby vhodné komunikace napříč celou sítí vztahů a nacházel odvahu pevnou preventivní síť budovat.
Třídní kolektiv a vztahy - tým ŠMP 2024
Matina Mervová, Monika Muchová, Anna Pippalová a Tereza Šrámková. Blok bude zaměřen na aktivity přispívající k vytváření, zlepšování a upevňování vztahů v třídním kolektivu. Účastníci si vyzkouší různé interaktivní aktivity, které podporují lepší komunikaci, porozumění a vzájemný respekt. Cílem je posílit spolupráci, empatii a důvěru mezi žáky, což přispěje k harmonickému a podpůrnému prostředí ve třídě. Aktivity jsou ideální pro třídnické hodiny, protože pomáhají budovat pozitivní atmosféru a efektivně řešit konflikty ve skupině.
Příklady dobré praxe na 1. stupni ZŠ - Mgr. Marcela Langerová
Příspěvek se zaměřuje na důležitost budování kvalitních vztahů ve školním prostředí – mezi žáky navzájem, mezi učitelem a žáky, i mezi učitelem a rodiči. Ukážeme si konkrétní přístupy a nástroje, které podporují otevřenou komunikaci, vzájemný respekt a spolupráci. Zaměříme se na to, jak takové vztahy přispívají k bezpečnému klimatu ve třídě a celkovému rozvoji žáků.
Mgr. Marcela Langerová
Jsem učitelkou na 1. stupni ZŠ s dlouholetou praxí. Ve své výuce se snažím učit tak, aby učení dávalo smysl – propojuji témata a hledám cesty, jak dětem přiblížit svět kolem nich. Rodiče vnímám jako nedílnou součást vyučovacího procesu.
Sebedůvěra: Vnitřní kompas v rizikovém světě - Lenka Kristlová
Co znamená sebedůvěra a proč je klíčem k odolnosti v prostředí plném rizikových podnětů? Příspěvek nabídne účastníkům interaktivní pohled na to, jak sebedůvěra ovlivňuje rozhodování, vztahy i schopnost odolávat tlaku okolí. Společně prozkoumáme, jak ji podporovat u mladých lidí i u sebe samých. Účastníci si odnesou konkrétní nástroje pro práci s tématem sebedůvěry, pracovní list a inspiraci, jak sebedůvěru rozvíjet.
Lenka Kristlová
Pracuji jako psycholožka ve Fakultní nemocnici v Olomouci. Jsem zařazena v předatestační přípravě v oboru klinická psychologie a současně jsem frekventantkou výcviků v kognitivně‑behaviorální terapii (KBT) a terapii zaměřené na emoce (EFT).
Tématem sebedůvěry se věnuji dlouhodobě jak odborně, tak výzkumně. Věřím, že právě zdravá sebedůvěra může být jedním z nejúčinnějších ochranných faktorů v prevenci rizikového chování.
Řešení konfliktů trochu jinak - Blahoslav Fajmon, Gabriela Doleželová
„On mě prostě nerespektuje!“ „Ona mě vůbec neposlouchá!“ „Rodiče si zase stěžovali…“ Konflikty ve škole jsou každodenní realitou – ať už se odehrávají mezi učiteli a žáky, v týmu mezi kolegy nebo během náročných rozhovorů s rodiči. Často se do nich zamotáme, aniž bychom věděli, jak z nich ven.
Tento praktický workshop nabídne nový pohled na konfliktní situace skrze principy nenásilné komunikace. Společně se ponoříme do konkrétní školní kazuistiky a budeme hledat, jak rozpoznat potřeby všech zúčastněných. Ukážeme si, že za emocemi a napětím se skrývá šance – šance na porozumění, spolupráci a větší klid v každodenní práci pedagoga. Workshop nabídne prostor pro sdílení zkušeností, vyzkoušení konkrétních přístupů a hledání cest, jak konflikty řešit jinak – věcně, lidsky a s respektem.
Gabriela Doleželová
Působí v organizaci MADIO jako lektorka, koučka a psychoterapeutka. Zaměřuje se na vzdělávání pedagogických týmů, realizaci preventivních programů a individuální práci s dětmi i dospělými. Ve své práci propojuje zkušenosti z oblasti školství, psychologie a nenásilné komunikace s důrazem na bezpečné a respektující vztahy ve školním prostředí.
Blahoslav Fajmon
Učím Základy společenských věd a 3D grafiku na Střední škole filmové, multimediální a počítačových technologií, s.r.o. ve Zlíně. Zajímá mě filosofie, umění a věda. Mám dva kluky (10 a 13 let).
Za zdí střediska výchovné péče - Ondřej Ling
Ondřej Ling vám zprostředkuje pohled do fungování středisek výchovné péče, která se zaměřují na práci s dětmi a mladistvými s výchovnými obtížemi. Přinese autentické příběhy, praktické zkušenosti i prostor pro diskusi o tom, jak lze dětem a rodinám v obtížných situacích efektivně pomáhat.
Ondřej Ling
Pracuji jako etoped ve Středisku výchovné péče v Brně. Aktuálně jsem ve druhém ročníku psychoterapeutického výcviku pod záštitou organizace INDEPT. Rovněž studuji doktorské studium na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Mám zkušenosti s prací v neziskové organizaci, s realizací preventivních a intervenčních programů a rozsáhlou prací se skupinami.
Mentální anorexie na 2. stupni ZŠ - tým ŠMP 2024
Lenka Javorková, Martina Šindlerová, Hana Tydlačková nabídnou pohled na tuto problematiku z perspektivy školního metodika prevence. Přinesou důležité informace o tom, jak rozpoznat problém dřív, než se rozvine a jak to zařídit, aby jídlo nebylo nepřítel.
Kde jsou emoce, nejsou nemoce - tým ŠMP 2024
Iva Ročková, Zuzana Sýkorová a Lucie Kantorová vás provedou interaktivní skupinovou outdoor aktivitou zaměřenou na práci s emocemi, duševní hygienu a posílení týmové spolupráce. Účastníci za využití aplikace Action Bound projdou sérií stanovišť s úkoly propojujícími sebepoznání, zvládání emocí a prevenci duševních obtíží. Aktivita je navržena tak, aby byla prakticky využitelná na druhém stupni ZŠ a středních školách, s důrazem na zážitkové učení a aktivní zapojení studentů, ale může využít kdokoliv. Úkoly jsou koncipovány tak, aby byly snadno adaptovatelné do školního prostředí a podporovaly budování pozitivního klimatu ve třídách.
Ivana Ročková
Učitelka španělštiny a společenských věd na Gymnáziu Zlín – Lesní čtvrť, třídní učitelka, začínající metodička prevence a maminka dvou dětí, která miluje pohyb a dobré lidi kolem sebe.
Zooterapie - tým ŠMP 2024
Blanka Šimrová, Pavla Pisaříková, Kateřina Maděrová, Barbora Běhalová, Petra Hečková a její terapeutický pes Meda spolu s Evou Drozdovou a jejími felinoterapeutickými kočkami představí léčebný potenciál kontaktu se zvířaty. Představí vám, jak zooterapie může obohatit vzdělávací proces, pomoci žákům se specifickými potřebami a přispět k vytvoření podpůrného a inkluzivního školního prostředí.
Minutovky aneb zahřívací aktivity - tým ŠMP 2024
Aneta Gazdová, Kateřina Stískalová, Monika Chlupová Fruhwritová a Tereza Dobšová přinesou praktické tipy pro aktivizaci žáků. Inspiraci a nové nápady, jak minutovky využívat nejen jako „zahřívací“ aktivity, ale také k rozvoji komunikace, spolupráce a kreativity žáků. Využijte možnost si vše vyzkoušet na vlastní kůži.
Neurověda pro učitele - Blahoslav Fajmon
Shrneme relevantní výsledky z posledních desetiletí výzkumu mozku a nervové soustavy a povíme si, co z nich vyplývá pro pedagogickou praxi. Dobří učitelé jistě k mnohým závěrům došli sami a mohou si ujasnit proč to, co dělají, funguje. I ti se však mohou podívat na své povolání z jiné perspektivy a najít zajímavé podněty.
Blahoslav Fajmon
Učím Základy společenských věd a 3D grafiku na Střední škole filmové, multimediální a počítačových technologií, s.r.o. ve Zlíně. Zajímá mě filosofie, umění a věda. Mám dva kluky (10 a 13 let).
Objevte sílu rozvojových karet MADIO Jiskřivé Momenty - Petr Skalka
Karty, které napovídají, jak hledat zdroje, objevit a pojmenovat směr i cíl a pomáhají uskutečňovat změny, které chceme. Karty Jiskřivé momenty jsou pomocníkem při práci se skupinou i jednotlivcem pro vás i pro nás v MADIO.
Na semináři si vyzkoušíte konkrétní aktivity a techniky, které s kartami ve třídách, sborovnách i při individuální práci děláme a osvědčují se nám. Příspěvek je určen jak pro vás, co karty zatím neznáte tak i pro ostřílené „karbaníky“.
Petr Skalka
Se školními kolektivy pracuji víc než 15 let, jsem jeden z autorů karet Jiskřivé momenty a vedu seminář MADIO, který se na používání karet zaměřuje. Na práci s kartami mě nejvíc baví to, jak je účastníci postupně objevují a osahávají si jejich různé použití.
Jsem v pohodě na vlastní kůži - náhled pod pokličku - Jiří trčka
Ať už program Jsem v pohodě znáte nebo ne, věřím, že si z něj odnesete praktické cvičení a metody, myšlenkové poznatky nebo vlastní tipy (velké i malé kroky), které chcete zapojit do svých běžných dní. Společně si projdeme, jak takový program Jsem v pohodě může vypadat a vše si ideálně na sobě rovnou vyzkoušíte. Bude prostor i pro vzájemné sdílení. Tak jako v programu, aktivní zapojení je dobrovolné, zároveň říkáme, že trénink dělá mistry, takže trocha práce tomu rozhodně prospěje.
Jiří Trčka
Již dlouhou dobu, ať už v profesním nebo osobním životě, se zabývám osobním rozvojem, zdravým životním stylem a výchovou dětí. Dává mi velký smysl propojovat teoretické poznatky z výzkumů s praxí a předávat pak užitečné tipy dále. Jsem rád, že téma psychohygieny dostává v dnešní době prostor a snažím se hledat i to nejmenší, co pro sebe nebo i pro druhé můžeme udělat
Využijte řadu inspirativních diskuzí, konkrétních příkladů i možností sdílení zkušeností mezi pedagogickými odborníky.
Přijďte si rozšířit obzory a načerpat nové impulzy pro svou práci! Nebude chybět inspirace, sdílení zkušeností a dávka pozitivní energie. Přijďte se přesvědčit, že školství může být zážitkem.
Nečekejte, až se kapacita zaplní. Přihlaste se hned a zajistěte si místo na akci, která vám přinese jistotu, know-how a seznámení s novými inspirativními lidmi, kteří řeší třeba to stejné co vy.
