Blog: Leaderům

Když manažer dělá chyby

Chybovat je lidské. To zajisté všichni víme. Jenže existují pracovní místa, kde se i malé chyby mohou velice vymstít, někde se chybování zkrátka netoleruje ani v nejmenším. Patří mezi takovéto profese i manažer?

MADIO - Když manažer dělá chyby; ilustrativní fotografie

Nelze říci, že manažer nikdy nechybuje, občas se to přihodit může. Ovšem stává-li se chybování častěji, než bychom si přáli, měli bychom se nad vzniklou situací už více zamyslet.

Manažer není neomylný

Ano, to zkrátka platí. Ani ten nejlepší manažer není neomylný. Chyby zkrátka děláme všichni. Ať už jsou to chyby menšího rázu či ty zásadní, každý z nás sem tam nějakou udělá. Ať už je na vině cokoli, nestyďte se za to, možná jste chybovali jen z nepozornosti, byli jste unavení, nemocní, nesoustředění, někdy je na vině i prostředí, neměli jste adekvátní podmínky pro svou práci, a proto došlo k chybám. Tomuto je důležité se vyvarovat. Pro svou práci si vždy snažte najít klidné místo, kde se cítíte dobře a můžete se plně koncentrovat jen na svou práci. Nepracujte, pokud jste příliš unavení, dělejte si průběžné krátké pauzy. I přesto se ovšem můžete občas zmýlit. Důležité je umět s chybou pracovat, a to dobrý manažer umět musí. Jak se to dělá?

Práce s chybou

Krok číslo jedna je prostý, uvědomte si, že jste udělali chybu. Není to vždy snadné, ale musíte přiznat, že se ve vaší práci chyby vyskytly. Tato fáze je velmi podstatná, bez tohoto uvědomění byste se dál nedostali. Nyní si zkuste v hlavě zpětně promítnout průběh vaší práce. Kde se práce ještě dařila a šla hladce? Kdy jste začali mít pocit, že je něco špatně? Kontrolovali jste si průběžně výsledky své práce tak, jak by bylo žádoucí? Neudělali nebo neřekli jste něco, co by mohlo průběh vaší práce zásadně ovlivnit a nasměrovat na špatnou stranu?  Vzpomínejte na každý detail, který se vám vybaví. Zkuste přijít na to, kde chyba vznikla. Už to víte? Nebo máte alespoň tušení? Výborně, protože vaše tušení bude pravděpodobně správné. Cítíte, že se stalo něco, co brání ve vašem úspěšném manažerování. Dalo se této chybě předejít? A jak? Udělali byste nyní něco odlišně? Bránilo vám něco nebo někdo v tom zachovat se jinak? Byli jste pod tlakem, ve stresu, přetížení? Nebo jste jen konali zbrkle a to se podepsalo na výsledcích odvedené práce? Přemýšlejte o tom.

Chyby v delegování na email

10 nejčastějších chyb při delegování. Vložte název své firmy a váš email. PDF dokument vám na něj dojde obratem.

 
 

MADIO - 10 nejčastějších chyb při delegování

Skutečnou chybou je chybu nenapravit“

- Konfucius

Buďte uvědomělí

Chybami se člověk učí, zní trošku jako klišé. Ovšem nelze tomuto rčení upřít to, že je pravdivé. Chybovat je přirozené, chyby nás v životě (profesním i osobním) posouvají dál. Buďme za ně rádi. Naučme se s nimi pracovat. Nehanběme se za ně, přijměme je, poučme se z nich a snažme se jim předcházet. Jen ten manažer, který tohle vše dokáže, se může stát uznaným, úspěšným a dobrým leadrem. Buďte to právě vy!

Zaujal Vás článek? Za sdílení děkujeme :)

Jdi zpět

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Info