Blog: Info z prevence
Asi cítíte, že inkluze tak, jak se o ní teď mluví, není úplně to pravé. Obáváte se, co vás s žáky ještě potká. Kdo do třídy přijde? Kdo z ní odejde? Zvládnu to vůbec? Co to se mnou udělá?
Integrace, inkluze, inspirace- v poslední době se nám to „íčky“ jen hemží. Integrace byla kdysi dávno, inkluze přichází plíživě, ale neodvratně a ke všemu se nám nedostává inspirace. Přitom inspiraci potřebujeme asi nejvíc. Z ní se dá startovat všude a ve všem. Inkluze to vyžaduje stokrát tolik. Cesta, jak ji zvládnout elegantně, se nám otevřela prostřednictvím šablon, o něž můžeme žádat do 30. června 2017. Umožní nám vybrat si způsoby a sebevzdělání tak, že inkluze přestane být sprosté slovo. K 27. dubnu 2017 zbývá pro SŠ 581 milionů Kč, pro ZŠ zbývá 1 584 milionů Kč.
Nikdo z nás nechce dělat práci jen tak. Každý v ní chce najít smysl. A o smyslu musí být přesvědčeny i děti, s nimi i rodiče. Jednoduché věci si lze vyzkoušet hned, třeba o další přestávce. Zkuste požadavek o smázání tabule či zvednutí papírku neházet jen tak do davu třídy, nastavené do přestávkového modu. Ačkoliv se ve chvíli požadavku na vás děti otočí, nevnímají pokyn "smažte někdo tabuli" jako určený jim. Stačí přeformulovat požadavek: "Jindro, buď tak hodný, smaž prosím tabuli." Laskavá prosba určená jedné osobě splňuje pravidlo přesnosti, jasnosti instrukce, je předvídatelná. Fungování si lze každý den vyzkoušet i doma v rodině. Přesnost a jasnost spojená s laskavostí je také jediná cesta, jak prokličkovat novými nástrahami, jakými inkluze může být. Inkluze nám může být zdrojem nových příležitostí v jednání, které nám bude užitečné při mnoha dalších životních situacích. Nikdy nevíme, na koho v životě narazíme.
Slepá ulička je místem mých největších inspirací.“
- Milan Kundera
Možná i vy, stejně jako mnoho ředitelů, stojíte o to mít schopný tým. Učitelé chtějí být součástí schopného týmu. To se nikdy neobejde bez spolupráce a sebevzdělání. Je dobré nezůstat na nic sám, vědět, o koho se opřít, kde hledat pomoc či radu. Pomáháme najít možnosti a řešení, a proto jsme vám našli zajímavé vzdělávání pro vaši sborovnu. Současně také přikládáme možnost financování tohoto akreditovaného vzdělávání.
Financování ze šablony pro ZŠ: II/2.8 Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi- vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin. Financování ze šablony pro SŠ: III/2.1e Vzdělávání pedagogického pracovníka SŠ- DVPP v rozsahu 8 hodin - Inkluze |
|
Financování ze šablony: II/2.8 Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi- vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin |
|
Specializační studium ŠMP, Zlín Financování ze šablon: pro ZŠ: II/2.5.; II/2.7, pro SŠ: III./2.2 e |
|
Další kurzy do šablon, ke stažení: |
Škola přestala být jen nositelem informací. Je to místo, které je dominantním prostorem pro reálný sociální kontakt. Učitel je v něm mediátorem, který musí uhladit všechny třecí plochy. Je jich mnoho. Výchovná domácí prostředí se totiž velmi liší. Ke střetům bude docházet čím dál častěji. Představy dětí, rodičů a učitelů o tom, jak se k sobě vzájemně chovat, jsou a budou odlišné. A jen učitel, který se stane mistrem ve svém oboru, to dokáže zvládnout. I když může mít pocit, že se dostal do slepé uličky, vždycky je to on, kdo to zvládne. Už dávno totiž není jen učitelem. Je sociologem, psychologem, manažerem, koučem. Připravili jsme pro vás takové kurzy, ve kterých vám dokážeme podat pomocnou ruku pro všechny tyto činnosti a posílit každého ve všech jeho rolích.
Přidat komentář
Komentář od: Har |
Dobry clanek, hezky blog!